IeKiN MiZiE RaYyAn

IeKiN MiZiE RaYyAn

Pages

Wednesday, July 24, 2013

PenGaLamaN MenGanDunG

syukur alhamdulilah Allah makbulkan doa aku dan suami....Allah berikan rezeki awal pd kami berdua
aku mabuk2 teruk gak la....pe yg aku mkn semua akn kuor....smpaikan x bleh bau nasi....aduhai teruk bebenor rasenye.....en husband pon mabuk gak tp siap mengidam nk mkn asam lg....haahhaha....aku maintain asam tolak tepi....bnyakan mkn kismis n kurma....

time ngandung aku memang banyakan membaca,pasang zikir n mengaji....harapan aku agar anak yg aku kandung nanti akan menjadi anak yg soleh n pandai dunia akhirat...in shaa Allah

time ngandung ni aku aktif gak la....kadang2 lupe yg diri ini tgah berbadan 2....hahahah....yela keja aku kan gred sosial so bnyak lah kena handle pgram luor....mula2 memang x terasa tp bila dh balik umah,mak oic penatnye....1 badan rasa sakit so sape lg jd mangsa utk urut aku kalu bukan en husband....kui...kui...

syok jek n x sabar rasenye nk tgok baby dlm kandungan ni....stiap bulan sy akn pi check up di klinik kesihatan senggarang & Hospital Putra dgn ditemani oleh en husband.rase sangat dihargai....
alhamdulilah sy x alami pe2 alahan or penyakit time ngandung.....
.pe yg sy nak semuanye ditunaikan oleh en husband n parent sy.....beruntung betui....
mak mertua lak siap mengepos2 rempah ratus masakan dr gerik......

terasa excited bila pi shoping baju n keperluan baby,comei2 bebenor....rase mcm semuanye nk membeli....mama ckp beli yg perlu jek....baju lak jgn beli terlalu bnyak sbb nanti baby cepat membesar...bila usia kandungan 7 bln bru lah scan jntina baby di hospital putra...wow we bertambah excited lah en husband sbb x lama lg dh nk de kwn sepermainan.....hehehhehe.....

seronok memang rase seronok sngat merasai pengalaman mengandung ni....tiap2 ari dok berbual dgn baby,usap perot....letakkan alunan ayat2 alquran kat perot...lepas tu akan rase lah pergerakan baby....rase mcm baby ni paham jek pe yg mama n papa ckp....
Ya Allah kau permudahkan lah aku bersalin...kurniakan lah ank aku cukup sifatnya,comei,pandai,menjadi anak yg soleh,berjaya dlm ilmu dunia n akhirat.panjangkan lah umur anak aku Ya Allah









0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 iEkiN Cupcake & Choclate. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.