IeKiN MiZiE RaYyAn

IeKiN MiZiE RaYyAn

Pages

Thursday, July 25, 2013

PenGalaMan BerSaLiN

Ok due aku 20 Mac 2013 anyway tarikh ni belum de tanda2 baby nk kuor,aku sempat lagi pi keja....dktr bagi masa 6 ari,kalu x de tanda2 gak aku dikehendaki masuk wad.....aduhai mcm mane ni????mcm mane ek rase sakit bersalin????air ketumban mcm mane???? aduhai entah2 dktr yg cek first dl salah kira kot....huwahhhhh mcm2 gak la aku tertanya dlm kotak fikiran ni....tp aku tetap rileks n x mou rase cuak2 sngat....huhuuhuh

26 Mac 2013 aku di tahan di wad....aduhai kena masuk ubat la plak....dh masuk ubat aku x rase sakit la plak....mcm mane ek rase sakitnye.....ekkkk tetiba kena pangil dktr n dia pi korek la plak...huwahhhhh sakitnye tp aku tetap maintain rileks  (dlm hati hanya Allah jek yg tau sakitnye)....huhuhu....sakitnye....lepas tu terus masuk labour room coz dh buka 3 cm....en abg temankan aku....dok dlm tu alahai dgr plak org mengerang,menjerit smpai buatkan aku rase cuak gak....mcm2 ayat yg aku baca agar semuanye dipermudahkan....msuk kul 8 pg....tungu lg smpai kul 12 sbb nk kena buka smpai 10 cm bru bleh beranak....lamanye aku kena tungu....aku tahan sakit hanya pegang tgn en husband jek....air mata smpai menitis menahan sakit tp mulut aksik baca ayat2 alquran
 (mama dh pesan kalu sakit kena tahan jgn menjerit,uat malu jek) 

tungu pnye la tungu smpai kul 4 ptg, still buka 3 cm so dktr pakar ambik keputusan utk operate coz x mou anak terminum air ketumban....sy n husbnd ok jek...mane yg terbaek jnji anak selamat...x kisah la normal or operate....hanya berserah padamu Ya Allah
 masuk kul 1625pm  n baby kuor jam 1649 pm....bius 1 badan...pengalaman kedua masuk bilik bedah (yg first apendik) bila terjaga jek soalan pertama aku pd dktor....mcm mane anak sy??????syukur alhamdulilah anak selamat,sy di tempatkan di wad 10 Hospital Batu Pahat....

x sangka aku sudah bergelar seorang mama,ibu kpd Muhammad Fakrullah Rayyan Bin Mat Tarmizi....ternampak air mata gembira menitis di mata en husband....syukur alhamdulilah semuanye berjalan dgn baik....tq pd semua kakitangan Hospital Batu Pahat...nurse n dktor...tq seadanye...jutaan terima kasih dr sy sekeluarga....








0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 iEkiN Cupcake & Choclate. Design by WPThemes Expert

Themes By Buy My Themes And Web Hosting Reviews.